26 May 2009

Setiba di persimpangan...

Setibanya di persimpangan ini aku harus membuat pilihan sama ada memilih jalan ke kanan atau jalan ke kiri.Nampak seperti mudah untuk memilih,tetapi hakikatnya amat payah.Sesungguhnya,inilah antara situasi yang paling aku tak suka dalam hidupku..membuat pilihan.Jika aku memilih ke kanan,bermakna aku harus mengabdikan diriku dalam satu perdaerahan yang asing bagiku dan terpenjara di situ buat selama-lamanya.Mampukan aku meneruskan perjalanan hidupku dalam keterasingan ini?Hipokritkah aku jika aku memilih jalan ini sedangkan hatiku memberontak..

Bagaimana pula jika aku memilih jalan kiri?Apakah aku akan gembira?Betulkah aku akan bahagia sedangkan segalanya nampak samar-samar sahaja.Namun keyakinanku untuk terus memilih haluan ke kiri kerana di perdaerahan ini aku BEBAS..Tapi selama mana aku mahukan kebebasan itu?Bebas tanpa kasih,tanpa sayang,tanpa cinta...bahagiakah aku?Mampukah aku bertahan di sini?

Masaku kian singkat..jawaban pilihanku kian mendekati...???????????????????

No comments:

Post a Comment