22 May 2009

Izinkan Kupergi...(2)


Sahabatku,
Setelah seminggu pelabuhan ini aku tinggalkan,hari ini aku kembali menjejaki pelabuhan ini untuk menguburkan sisa cinta yang mengikut langkahku tanpa sedarku.Alangkah sedihnya hati yang sememangnya rawan ini saat berdiri di pasiran pantai ini.Kedatanganku bagaikan pendatang asing sedangkan di sinilah dulunya kita menganyam seribu satu nostalgia.
Laut,ombak.dan pantai semuanya kaku dan menyambutku dengan hambar sekali...
Sahabatku,
Sehingga kini aku masih juga cuba mencari jawabnya...mindaku masih degil untuk menerima hakikat cinta ini.Paling aku tak percaya adalah kehadiranmu sekadar merantaikan aku dengan dengan rantai sengsara tanpa simpati..pun kehadiranmu juga hanya untuk mengalungiku dengan kalungan derita tanpa rasa iba mengocak kolam rasamu.
Sehingga tirai malam mula berlabuh,aku masih jua di pelabuhan ini mengguman luka terpendam ditemani airmata ini.Mungkin juga ada benarnya kata orang:
Memang mudah untuk menyintai
tapi yang payahnya
mempertahankan cinta itu.
Memang senang untuk berkata setia
tapi yang payahnya
untuk menggenggam setia
Semuanya hanya kerana
Akta Hukum Cinta..

No comments:

Post a Comment