21 June 2012

Antara Cinta dan Dusta (8)

Resah.Aku benar-benar resah.DIA marah kepadaku.Aku tak pasti puncanya.Mungkin kerana dia mulai rimas dengan aku.Sepanjang hari ini aku memang sengaja menghantar pelbagai SMS kepadanya.Itu perancanganku.Aku mahu menguji keimanan DIA.Aku ingin mencuit hati kecilnya.Aku ingin membuatnya gelisah.Dan aku ingin membuat mindanya celaru.

Setiap kali SMS aku berbalas, aku tersenyum.Senyuman yang mengandungi agenda tersembunyi.Tetapi aku lupa DIA bukan sembarangan orang.DIA menghantar SMS yang menyentak naluri kewanitaanku.DIA ingin tahu apa yang aku harapkan daripada hubungan kami.Lidah aku kelu.Jemariku kaku.Aku tidak mampu menjawab pertanyaan DIA.Aku tak tahu.Sungguh!Aku tidak memiliki jawapan untuk semua persoalan itu.Tapi aku harus segera bertindak.Aku takut kebisuanku akan membuat DIA pergi dari hidupku.Jawapan harus aku dapatkan dengan segera.

Berbekalkan sedikit keyakinan aku balas SMS DIA.Aku perjelaskan aku ingin menjalin hubungan yang lebih akrab dengannya.Hipokritkah aku?Jauh di sudut hati hanya ada dendam yang perlu dilunasi.Aku tidak putus asa menghantar SMS berbaur pujukan kepada DIA. Kala itu aku merasakan harga diri aku sedikit tercalar.Aku dapat merasakan DIA sedang mentertawakan aku.Nampak sangat aku tidak sanggup kehilangannya.Biarlah! Biarlah apa yang DIA fikir.Aku tak kisah.Terpenting perancanganku tidak boleh gagal.DIA tidak boleh aku lepaskan.

Akhirnya DIA berjaya aku pujuk.Kami kembali berbalas SMS.Peliknya selepas itu hubungan aku dan DIA semakin intim.“Kita telah masuk ke fasa yang seterusnya.”Begitulah kata DIA kepadaku.Harapanku kembali berbunga.Senyum kembali menghiasi bibir.Aku gembira kerana DIA terus berada dalam percaturanku.

“You wanita yang sangat ego.Keegoan you membuat you sentiasa menutupi ruang you untuk menerima orang lain dalam hidup you.”Begitulah DIA selalu berkata kepadaku. Walaupun kurang senang dengan pernyataan DIA, tetapi aku akui juga.Aku memang sangat ego.Egoku melepasi puncak Everest.Andai saja orang tahu mengapa aku perlu pamerkan keegoanku.Andai saja DIA tahu keegoan itulah senjata aku agar tidak kecundang lagi.

Aku kira setelah aku kembali ke MIRI, Zafrul Hisyam tidak akan mengejarku lagi.Aku silap.Lelaki bernama Zafrul Hisyam rupanya tidak semudah itu hendak melepaskan aku.Dengan bantuan mama, pastinya bukan masalah untuknya mencari nombor telefon bimbitku.Hari ini dia menghubungiku.Tanpa aku pinta,dia menceritakan satu persatu masalah rumah tangganya kepadaku.Perkahwinannya satu kesilapan?Perkahwinannya tanpa cinta?Perkahwinannya satu kekeliruan?Mahu saja aku ketawa mendengarnya.Sangat mengejutkan apabila Zafrul mengakui perkahwinannya sentiasa dibayangi cintanya kepadaku.Dan sampai saat ini dia masih mencintaiku.Sepatutnya aku bersorak gembira mendengar pengakuan dia.Tetapi sebaliknya yang terjadi.Hatiku teramat sakit.Perasaan benci kian menghantui.Dendamku kian membara.

“Maafkan saya.Saya tidak berminat untuk mendengar kisah sedih awak.Dan saya tidak mencintai awak lagi.Cinta saya telah berkubur saat awak merobohkan pelamin anganku.Dan awak perlu ingat, tidak semua perkara di dalam dunia ini ada jalan kembali.Maafkan saya”Aku harap dengan mesej ini lelaki bernama Zafrul Hisyam tidak akan wujud lagi dalam hidupku.

No comments:

Post a Comment