18 June 2012

ANTARA CINTA DAN DUSTA (4)

“Mudah...Ketepikan Ego..” Tajuk pada entri ini begitu menarik perhatianku.Aku berniat berhenti sejenak di laman DIA. Sememangnya entri DIA berkaitan dengan tajuk itu amat aku senangi. Aku mula jelajahi rumah DIA. Satu persatu aku baca apa yang dipaparkannya. Tanpa sedar, aku telah meluangkan masa aku sampai jam satu pagi di situ.Untuk seketika terdetik di mindaku “Hebat DIA ni..”Hampir semua entri DIA amat menyanjungi kaum wanita. Aku mula mencari profil DIA. Kalau mulanya aku mengaguminya,tetapi apabila aku terlihat nombor telefon bimbit yang tertera di situ aku agak kecewa. “Dasar lelaki...”itu yang terluah olehku tanpa sedar.

Sebelum keluar dari rumah DIA, aku mencatat nombor telefon bimbitnya. Aku mempunyai agenda tersembunyi. Awal-awal pagi lagi aku telah menghantar sebaris ayat yang ringkas kepada DIA iaitu “TAHNIAH! Mudah..Ketepikan Ego..sangat menarik”.Sebetulnya ketika itu aku tidak mengharapkan DIA akan membalas mesej aku itu.Aku sekadar mahu menduga.Sejurus selepas itu,aku telefon bimbitku menjerit memberitahu ada mesej yang masuk.Aku tersenyum memandang skrin telefon bimbitku.DIA telah membalas mesej aku.Aku mula membayangkan DIA akan menjadi mangsa aku yang seterusnya. Mesejnya segera aku balas.Maka, sepanjang hari itu AKU dan DIA saling berbalas mesej.Mengalahkan orang bercinta!

Walaupun hubungan kami berlanjutan lebih seminggu , namun DIA belum tahu nama sebenar aku. Aku tidak berniat untuk memberitahu namaku.Pelbagai alasan aku berikan setiap kali DIA bertanya tentang namaku.Sebagai penyedap hatinya, aku memberitahu DIA kalau nak tahu namaku tunggu sehingga mesej yang keseratus.

Suatu hari, DIA menelefon aku.Aku mula merasakan DIA ini bukan sembarangan.Aku kena berhati-hati.Kali pertama panggilannya tidak aku jawab.DIA sememangnya bijak.Melihat aku tidak menjawab panggilannya, dia menghantar mesej kepadaku.DIA bertanya, “Takut ke?” Aku rasa tercabar dengan mesej DIA. Tidak lama selepas itu, DIA menelefonku lagi.Dengan lafaz bismillah, aku pun menjawab panggilan DIA.Alahai, DIA memang bijak berkata-kata dan pandai menarik aku untuk terus bersembang dengannya. Tanpa sedar, kami telah bersembang untuk jangka waktu yang agak lama.Kesian DIA.DIA tidak tahu apa yang ada di fikiranku.Aku tersenyum puas memikirkan DIA akan kehabisan kredit telefon bimbitnya.Aku puas kerana DIA semakin menghampiri perangkapku.

Cukup mesej yang keseratus, bermakna aku harus menepati janjiku kepada DIA.Hubungan kami ketika itu sudah masuk ke fasa yang seterusnya.Kami bukan setakat sembang melalui telefon saja, malah ‘Yahoo Messenger’ sudah menjadi perantara kami berdua. Malam itu aku telah menunaikan janjiku kepada DIA.Tetapi bukan mudah bagiku untuk memberitahunya namaku.Maka aku sekadar memberinya semua abjad yang terdapat dalam namaku.Aku mencabar DIA menyusunnya jika mahu tahu namaku.Hehehe..DIA telah memberikan pelbagai nama kepadaku.Seperti jangkaanku, DIA tidak akan mampu menyusun namaku dengan tepat.Hehehe..MIAAMASSHH....macam mana nak susun ek?

No comments:

Post a Comment