04 January 2010

DIA..Mentorku.

:: Marilah kita "Berfikir Di Luar Kotak Pemikiran" ::

Sekali lagi dia menghulurkan tangannya mengajak aku bangun dan meneruskan perjuanganku. Sejak aku mengetahui penyakitku,sememangnya aku amat tertekan. Persoalan yang sering bermain dimindaku hanya..Why Me?and always me? Untuk beberapa hari aku memandang masa depanku dengan begitu hambar sekali.Aku sambut kedatangan 2010 dengan rasa amat pilu...

Namun..Allah jua penentu segalanya. Entah dari mana DIA mendapat berita tentang aku, aku tak tahu..Tau-tau aku menerima emel yang tertulis kata-kata semangat buatku..Ayat pertama yang ditujukannya kepadaku..JGN LUPA UPM..Sememangnya DIA tahu aku amat mengambil berat akan pengajianku di UPM..Untuk beberapa hari ini DIA seakan terus saja memantau keadaanku dengan mengirimiku kata-kata semangat setiap hari.

Beberapa kertas kerja yang perlu aku siapkan juga menerima sentuhan daripadanya,malah DIA turut menawarkan diri untuk mencari penceramah untuk setiap programku.Aku tahu sememangnya DIA mampu melakukannya kerana dirinya juga bukan calang-calang orang.

Hehehe..hari ini DIA mengirimi emel buatku lagi..Lucunya..di saat orang lain berebut menjawat jawatan sebagai "Big Bos"..DIA pulak menolak mentah-mentah tawaran itu.Katanya,Dia tak perlukan jawatan itu..Memang betul,DIA tak perlukan jawatan itu kerana tiga jawatannya sekarang pun dah menyebabkannya mandi duit..Alasannya menolak jawatan itu juga kerana menurutnya DIA tidak cekap..Itulah DIA yang aku kenal dan sering membuat aku bangga dengannya..sikap merendah diri, penyayang dan tenang dalam apa jua situasi.

Rasanya tiada apa yang mampu aku ungkapi melainkan SYUKUR..ku yang tak terhingga di atas anugerah ALLAH ini buatku..Harapanku semoga kami akan dapat merealisasikan impian 2010 kami dengan jayanya..InsyaAllah..Doa-doakanlah ya...

No comments:

Post a Comment