23 January 2010

Akhirnya airmata menitis jua....

:: Marilah kita "Berfikir Di Luar Kotak Pemikiran" ::

Pagi tadi seperti yang dijanjikan aku telah menerima tugas sebagai pengacara motivasi keibubapaan anjuran sekolah kami bersama pihak Jabatan Pelajaran Kuching. Aku tahu ada ibu bapa yang mula berbisik-bisik ketika melihat aku melangkah ke hadapan. Dan rasanya aku tahu apa yang menjadi inti bisikan mereka. Ketika aku memulakan tugas pengacaraanku,aku lihat ada ibu-ibu yang menitiskan airmata. Saat ini hanya Allah saja yang tahu betapa aku menahan kesedihan hatiku dan berusaha menyeka airmataku daripada menitis. Dan begitu payah untuk aku mengawal suaraku agar tidak terpengaruh dengan kesedihanku.Alhamdullillah..syukur kerana Allah masih memberikan aku kekuatan sehingga selesai majlis tersebut.

Sesuatu yang tak aku jangka,ketika ibu bapa muridku mulai mendatangi dan memelukku. Saat itu aku tak mampu membendung kesedihanku lagi dan satu persatu airmataku menitik di pipiku. Aku bukannya menangisi ketentuan perjalananku yang selalu mengheret ujian yang amat perit,tetapi aku sedih mengenangkan kegagalanku menjadi guru yang baik untuk anak-anak mereka. Kasih sayang ibu bapa pelajarku kepadaku menjadikan aku semakin terperangkap di dalam kesedihan ini.
>>> bagaimanakah hari-hariku yang seterusnya..aku tak mahu menaruh apa-apa harapan lagi...

No comments:

Post a Comment