07 November 2009

Mudahnya...

:: Marilah kita "Berfikir Di Luar Kotak Pemikiran" ::

Seawal jam 5.30 pagi aku telah bertolak daripada Pantai Damai untuk menuju ke bandaraya Kuching kerana hari ini aku ada MUET.Semalam aku telah menginap di Pantai Damai untuk satu aturcara rasmi bersama kawan...

Aku sampai di destinasi tepat jam 7.00 selepas aku bersarapan di Cafe.Seperti kata kawan2ku selalunya ada saja cerita aku setiap kali nak exam..hahaha..Pagi ini,tanpa diundang seseorang mendekatiku dengan wajah yang ramah...lalu memperkenalkan dirinya....daripada Johor Baharu..Seorang juruterbang TUDM...bergaji kepala RM8++++.sudah memiliki rumah dan sebuah kereta.Adik- beradik dua orang dan beliau adalah anak sulong..Masih single...Sekarang beliau sedang menyambung pelajaran kat USM..kalau tak silap nak buat master..Akan pergi berkursus ke USA selama tiga bulan hujung tahun ini...hahahha...banyaknya maklumat yang aku dapat..

Rasa pelik juga kerana aku baru seminit dua kenal dia tapi dah banyak maklumat yang diberikan kepadaku..Aku hanya mengeluh..mudah ya...Hahaha banyak makna yang tersirat.Apapun terima kasih kepadanya yang sudi menghulur salam perkenalan kepadaku..dan sempat mencari bilik untuk MUET aku..Dalam masa rehat MUET yang 30 minit tu..sempat lagi kita menyambung bualbicara perkenalan..Kawanku kata guna kesempatan sehabis baik..hahaha.

>>>terfikir juga..mengapa orang mudah mendekatiku?Apakah itu impak daripada sikapku yang suka menjaga penampilan dalam pelbagai situasi???

No comments:

Post a Comment