03 February 2011

Pergilah...aku rela dan pasrah...

:: Marilah kita "Berfikir Di Luar Kotak Pemikiran" ::

Setelah sekian lama...mencari dan mencari...akhirnya aku kembali ke sini...Seperti selalunya setiap kali hatiku terusik aku akan lampiaskan segalanya di sini..Kehidupan ini sememangnya penuh dengan ranjau yang rencam dan merencam...hanya kekuatan iman penangkis segalanya..

Hari ini dengan rela aku terpaksa melepaskannya kerana aku gagal menemui apa yang aku nak dalam dirinya. Mengungkapi kata cinta sememangnya dia hebat...memeterai janji sememangnya dia jaguh tetapi entah mengapa aku dapat merasakan cintanya tak sehebat mana...masih ada ruang kerapuhan meranting...lalu aku dengan nekadnya menguji keutuhan cintanya terhadapku...MEMANG RAPUH...itu yang aku temui..

Sejak bergelar pesakit kanser aku sememangnya tidak begitu percaya ada cinta sejati buatku..mungkin saja itu hanya mainan perasaanku sendiri.Memang agak pelik juga kerana setiap waktu aku berdoa agar Allah ketemukan dia dengan jodoh yang lebih baik daripadaku.Aku tak sanggup menjadi beban dalam hidup orang lain..Paling menakutkan aku tak sanggup melihat kesalan mendagu setelah perkahwinan kami...Aku juga tak rela melihat kesedihan di wajahnya andai masaku tiba...Tak sanggup aku membayangkan bagaimana dia akan jalani hidupnya tanpa aku..

Namun kenyataannya....hari ini kami telah berpisah...Tanpa menyedari aku sengaja memancing api kemarahannya...dia dengan rela melepaskan aku...Aku terima segalanya dengan tabah tanpa ada setitis pun airmata menemani..tapi harus aku akui ada riak kesedihan di dasar hatiku..Aku bersyukur dan berdoa semoga dia akan menemui jodohnya dengan gadis yang baik...

No comments:

Post a Comment