25 February 2009

Engkabang.Net wadah Pertemuan Guru Sarawak...

:: Marilah kita "Berfikir Di Luar Kotak Pemikiran" ::



Engkabang Net Wadah Pertemuan...


Assalamualaikum...dan salam sejahtera.

Syukur ke hadrat Allah kerana dengan izinNya jua saya masih berkesempatan menulis di sini.Tiada isu atau topik luar biasa yang hendak saya tuliskan sekadar mengingati betapa besarnya erti kewujudan Engkabang.Net kepada warga guru di seluruh Sarawak.
Tidak keterlaluan kiranya saya mengandaikan Enet ini sebagai WADAH PERTEMUAN..Enet adalah wadah pertemuan di antara;
a. Semua warga guru Sarawak- Melalui Enet.kita akan bertemu dengan rakan-rakan guru daripada pelbagai sekolah dan keturunan walaupun pertemuan itu setakat di maya..namun kita mampu berinteraksi dengan mesra dan saling berkongsi ilmu.
.b. Rakan guru yang lama terpisah- Melalui Enet,kita mampu menjejaki semula rakan guru kita yang suatu masa dulu mungkin semaktab dengan kita ataupun mengajar di sekolah yang sama.
C. Dengan erti kata yang lain Enet telah memainkan peranannya sebagai penghubung silatulrahim antara kita sesama guru tak kira pegawai atasan atau guru biasa.Kalau realitinya,kita nak ketuk pintu pegawai pun agak segan apatah lagi nak bercakap,tetapi melalui Enet kita dapat berinteraksi secara santai.Apapun,terima kasih kepada bos-bos di jabatan yang sudi melayani kita di Enet ini.Jelas di Enet ini ,kita semuanya adalah sama tanpa wujudnya hukum kasta.
d. Rakan sealiran - Melalui Enet kita boleh saling bertukar idea dan pendapat dengan guru yang sealiran dengan kita di dalam usaha kita menjana kumpulan pelajar yang cemerlang dan gemilang.Lihat saja awal Januari dulu,kita saling meminta bantuan rakan Enet kita untuk mencari Rancangan Pelajaran Tahunan,PSPTPO dan banyak lagi.
e. Enet juga merupakan medan untuk guru-guru kita memulakan langkah sebagai penulis.Melalui artikel yang dihasilkan dan melalui respon yang diberikan rakan Enet kita,seseorang guru akan lebih berani dan bersemangat menghasilkan artikel yang sekian lamanya hanya terselit di dalam buku catatan persendirian.

SYABAS! Engkabang.Net.

No comments:

Post a Comment